Logo3
مترو شیراز

مديرعامل سازمان قطار شهري شيراز و حومه گفت:

تمام تلاش اين مجموعه براي ايجاد امكان بهره‌برداري كامل از خط يك تا پايان سال 95 متمركز شده است. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس، اسدالله حاج‌زماني چهارشنبه 24 تيرماه در يك كنفرانس خبري با يادآوري اينكه فاز اول خط يك مترو شيراز سال گذشته به بهره‌برداري رسيد، افزود: تمركز كار براي تكميل ايستگاه‌هاي باقيمانده خط يك انجام شد و اميدواريم در موعد اعلام شده اين خط به شكل كامل به بهره‌برداري برسد. او ادامه داد: ايستگاه ميدان امام حسين(ع) به‌دليل اينكه تقاطع دو خط يك و 2 است، زمان بيشتري را براي تكميل نياز دارد و تا پايان 95 تكميل نخواهد شد، اگرچه براي بهره‌برداري از اين خط، عبور را از محل اين ايستگاه خواهيم داشت. اين مقام مسئول با بيان اينكه منابع مالي مورد نياز براي تكميل اين خط پيش‌بيني شده است، گفت:

امروز كار واگذاري 177 ميليارد تومان اوراق مشاركت به پايان خواهد رسيد و اميدواريم با تمهيدات انديشيده شده، تمام اين ميزان به‌فروش برسد. او گفت: از محل صندوق توسعه ملي هم براي تسهيلات ارزي پيگيري و 30 ميليون دلار، معادل 90 ميليارد تومان براي انجام خريد‌هاي خارجي، نهايي شده است. اين مقام مسئول گفت: مجتمع‌هاي اقتصادي نيز براي تامين بخشي از اعتبارات مورد نياز پيش‌بيني و سه مورد از آن‌ها نهايي شده و قرار است با مشاركت بخش خصوصي در ميدان احسان، تقاطع شريعتي و ميرزاي شيرازي و مقابل بوستان هاشمي، احداث خواهد شد. حاج‌زماني با اشاره به ضرورت اجرايي شدن خط دوم قطار شهري شيراز، گفت: منابع مالي مورد نياز اين خط، به‌گونه‌اي پيش‌بيني و دنبال شده است كه ارتباطي با منابع مالي خط يك ندارد. وي با بيان اينكه خط دوم نيز در مرحله اجرا فاز بندي شده است، خاطرنشان كرد: فاز يك اين خط از شهرك ميانرود آغاز مي‌شود و ايستگاه اول آن روي زمين احداث خواهد شد و ايستگاه‌هاي بعدي زيرزميني است. اين مقام مسئول اضافه كرد: ايستگاه‌هاي چهارراه پانزده خرداد و استقلال در مسير خط دوم، به شكل كاملا زيرزميني مراحل اجرايي را طي خواهد كرد و به‌دليل محدوديت‌ها، هيچگونه انسدادي در مسيرهاي ترافيكي ايجاد نخواهد شد. حاج‌زماني در خصوص حذف ايستگاه وكيل از فاز دوم خط يك مترو در شيراز نيز گفت: ايستگاه طراحي شده وكيل در واقع در فاصله حدود 500 متري بازار وكيل قرار داشت و در پيش‌بيني جديد، يك گالري در عمق 8 تا 9 متري سمت پياده‌راه ايستگاه زند، احداث خواهد شد تا دسترسي مردم به بازار وكيل را با ايجاد «واك‌وي» امكان‌پذير كنيم. وي گفت: با اين اقدام، فاصله خروجي گالري تا بازار به حدود 200 متر كاهش مي‌يابد و دسترسي آسان‌تر است. حاج‌زماني با تاكيد براينكه هيچ استانداردي براي فاصله بين 2 ايستگاه وجود ندارد، گفت: براي تامين واگن مورد نياز نيز تدابير لازم انديشيده و 45 واگن خريداري و بخشي از آن هم منتقل شده است، و تا پايان امسال اين تعداد به 85 واگن خواهد رسيد. مدير عامل سازمان قطار شهري شيراز و حومه از افزايش زمان بهره‌برداري فاز اول خط يك به 7 ساعت طي روزهاي آتي خبر داد.